content marketing

Marketerzy coraz więcej swojej uwagi poświęcają na content marketing. Jest to nic innego jak próba współpracy z klientem poprzez odwrócenie dotychczasowego kierunku firma - klient.

W przypadku content marketingu to nie firma ma za zadanie docierać w sposób inwazyjny, czy czasem wręcz natarczywy do klienta, lecz to ten drugi ma zainteresować się firmą. Jest to wykonalne poprzez odpowiednio skierowaną informacje do klienta, z głównym naciskiem na danie odpowiedzi klientowi na zadane przez niego pytanie bez potrzeby kontaktu z pracownikami firmy. A zatem, celem content marketingu jest nie tyle faszerowanie klienta informacjami, które on sam nie za bardzo chce posiadać lecz wejście z nim w pewnego rodzaju interakcję, która będzie stanowić istotny element do jego pozyskania.

Na czym owa interakcja ma polegać...?

poniedziałek, 15 grudzień 2014 10:12

Facebook: efektywność kampanii reklamowych

facebook

Coraz więcej klientów jako miejsce zakupu produktów wybiera internet, co doprowadza do zwiększonej i kreatywniejszej walki pomiędzy firmami o to, aby to właśnie ich produkt został wybrany.

Poza serwisami aukcyjnymi oraz wyszukiwarkami duży wzrost zainteresowania można zauważyć również w serwisach społecznościowych w tym m.in. na Facebook’u.

Czy taka forma reklamy jest skuteczna?
O skuteczności tego typu reklam można spotkać dość odmienne zdania, które głównie wynikają z braku wiedzy lub złego targetowania emisji do określonej grupy docelowej, co w naturalny sposób przekładać się będzie na wyraźnie mniejszą konwersję. Dodatkowo warto pamiętać również, że nie każdy produkt jest dobry to jego promocji właśnie w mediach społecznościowych.
Facebook stanowi najlepszy kanał reklamowy dla firm, których produkt jest dostępny dla szerokiej grupy odbiorców, a przykładem może być prowadzona w tym roku kampania Wizz Air, której celem było dodatkowe generowanie liczby sprzedanych biletów poprzez internet dla tych połączeń, które notowały do tej pory słabsze wyniki finansowe.

Efekt?
W trakcie prowadzonej kampanii, targetowanie ustawione zostało do zgodnej z założeniami grupy odbiorców, co przekładało się na bezpośrednie wyświetlanie odpowiedniej kreacji na tablicy użytkownika. Kampania dotyczyła 100 różnych tras w 15 krajach z czego na Polskę przypadku realizacje 26 połączeń. W efekcie podczas trwającej kampanii, miesięcznie na Facebook’u pojawiło się ponad 400 unikalnych realizacji.

Koszt promocji jednej trasy lotniczej sięgał do 10 tys. złotych. W efekcie każda złotówka przeznaczona na promocję przyniosła 317 złotych zysku, co przełożyło się na zwrot inwestycji z 28306%. Cała kampania osiągnęła ponad 19-krotnie lepszą konwersję z Facebook’a w porównaniu do wyszukiwarek.

Podsumowując na powyższym przykładzie, kampanie w serwisach społecznościowych mogą przynieść wymierne efekty, ale głównym warunkiem jest przygotowanie odpowiedniej strategii dla wybranej i targetowanej grupy odbiorców.

Marcin Bąk
Agencja PR Future Advert

sklep

Firma Marka Zuckerberga testuje możliwość wystawiania ogłoszeń lokalnych, oraz handlowania przez swoje konto na Facebooku. Na daną chwilę tego typu rozwiązanie zostało udostępnione wąskiej grupie użytkowników celem testów.

Gigantyczny serwis lokalny
Celem owego rozwiązania ma być możliwość wystawiania ofert sprzedaży przez osoby prywatne posiadające konto na portalu. W panelu użytkownika będzie dodany przycisk „sprzedaj” . Wykorzystując lokalizację użytkownika, będzie można w określony sposób zaszeregować grupę odbiorców danego ogłoszenia. Ma to być ograniczenia położenia użytkownika, a mianowicie oferty będą miały wymiar lokalny, cos na zasadzie lokalnego wirtualnego targu. A zatem, w przypadku sprzedaży czy też zamiany danego przedmiotu celem samego facebooka jest wzmocnienie procesu współdziałania w sieci, omijając przy tym pośredników. Powstaną lokalne lub branżowe grupy, które oprócz wymiany informacjami będą mogły także zgłosić sprzedaż czy też wymianę swoich produktów.

Już to znamy
W Polsce funkcjonują już tego typu rozwiązania. W sieci napotykamy na lokalne serwisy ogłoszeniowe. Przykładem może tutaj być chociażby olx.pl Odniósł on nie lada sukces, przenosząc znaczną część handlu pomiędzy samych użytkowników, przy czym łatwość i dostępność do ogłoszeń publikowanych przez użytkowników spotyka się ze znacznym zainteresowaniem tego typu rozwiązaniami.

Handel przy pomocy smartfona

Przez fakt, iż znaczną część użytkowników Facebooka stanowią osoby które doskonale poruszają się w sieci, w dodatku będące na bieżąco poprzez dostęp przez smartfony wystawienie niepotrzebnego przedmiotu na sprzedaż zajmie krótką chwilę. Jak informuje sam portal nie będzie on ponosił odpowiedzialności za transakcje dokonywane przez użytkowników

Kamil Ewiak
Agencja PR Future Advert

Strona 2 z 2
TOP